تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/02/10 - 23:04
کد خبر: 468695

آموزش عالی در روزی که گذشت؛

جزئیات آزمون استخدامی بانک ملی ایران اعلام شد / میزان تاثیر معدل در قبولی دکتری چگونه است؟

 جزئیات آزمون استخدامی بانک ملی ایران اعلام شد  /  میزان تاثیر معدل در قبولی دکتری چگونه است؟

در بسته خبری امروز موضوعاتی چون جزئیات آزمون استخدامی بانک ملی ایران اعلام شد و آغاز ثبت‌نام دبیرستانی‌ها در مدارس از تیرماه و میزان تاثیر معدل در قبولی دکتری چگونه است؟ و دیگر موارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»در بسته خبری امروز موضوعاتی چون جزئیات آزمون استخدامی بانک ملی ایران اعلام شد و آغاز ثبت‌نام دبیرستانی‌ها در مدارس از تیرماه و  میزان تاثیر معدل در قبولی دکتری چگونه است؟ و دیگر موارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

 جزئیات آزمون استخدامی بانک ملی ایران اعلام شد

 آزمون استخدامی بانک ملی ایران ـ سال ۱۴۰۱ روز جمعه ۱۵ ازدیبهشت ماه در ۵۶ شهرستان مختلف کشور برگزار می‌شود.

کارت شرکت در آزمون از روز سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار خواهد گرفت.(جزئیات بیشتر)

مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:
دانشجوی کنشگر باید بتواند شبهات روز دانشگاه را با استدلال و منطق پاسخ دهد

مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به اجرای طرح حامیم گفت: دانشجویان با توانمندسازی در این طرح می‌توانند ادبیات انقلاب اسلامی را در دانشگاه القا کنند.

حجت‌الاسلام سعید کرمی در مسجد حضرت زهرا(س) دانشگاه فردوسی مشهد در نشست توجیهی طرح توامند سازی فعالین فرهنگی (حامیم) تاکید کرد: دانشجوی کنشگر در میدان باید بتواند شبهات روز دانشگاه را با استدلال و منطق پاسخ دهد و از مبانی‌های معرفتی دفاع کند.(جزئیات بیشتر)

آغاز ثبت‌نام دبیرستانی‌ها در مدارس از تیرماه/ تشکیل کارگروه هدایت تحصیلی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه‌های هفتم و دهم در مدارس از تیرماه آغاز می‌شود گفت: جلسات کارگروه هدایت تحصیلی از هفته گذشته آغاز شده است.

محمدمهدی کاظمی با بیان اینکه ثبت‌نام ورودی دوره اول متوسطه اول (پایه هفتم) از تیرماه شروع خواهد شد اظهار کرد: ثبت‌نام ورودی دوره دوم متوسطه ( پایه دهم) نیز به دلیل اینکه دانش‌آموزان باید در آزمون‌های مرتبط با هدایت تحصیلی شرکت و فرم‌هایی را تکمیل کنند، معمولا از دهه دوم تیرماه به بعد انجام خواهد شد.(جزئیات بیشتر)

 میزان تاثیر معدل در قبولی دکتری چگونه است؟

 معدل داوطلبان تاثیری در نتیجه آزمون کتبی داوطلبان دکتری ۱۴۰۲ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ندارد و صرفا بر اساس شیوه نامه اعلامی در قسمت سوابق آموزشی فرد و توسط دانشگاه های محل مصاحبه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلب پس از بررسی کارنامه نتایج اولیه در صورتی که معدل یا معدل های اعلام شده در کارنامه، معدل واقعی وی نباشد و یا اینکه مطابق ضوابط ذیل معدل خود را اعلام نکرده باشد، لازم است در زمان انتخاب رشته به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه و طبق ضوابط نسبت به اصلاح معدل خود اقدام نموده و مستندات مربوط به آن را در زمان مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی در دانشگاههای مربوط به همراه داشته باشد.(جزئیات بیشتر)

جشن دانش آموختگی ۲ هزار فارغ التحصیل دانشگاه شریف برگزار می شود

 آیین دانش آموختگی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ دانشگاه صنعتی شریف، با هدف ایجاد فضایی به یادماندنی و با حضور دانش آموختگان، استادان و مسئولین دانشگاه روز سه‌شنبه ۹ خردادماه ماه ۱۴۰۲ در محل سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود.

تعداد کل فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف از بدو تاسیس تاکنون ۶۵ هزار ۳۵۳ نفر است. در این دوره بیش از ۲۰۰۰ نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند که این تعداد شامل؛ ۱۳۹ نفر در مقطع دکتری، ۱۰۱۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۹۰۲ نفر در مقطع کارشناسی است.

گفتنی است در این آیین از اعضای هیئت علمی برتر آموزشی دانشکده‌ها و دانش ‌آموختگان برتر مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی تقدیر خواهد شد.(جزئیات بیشتر)

هیچ تجدید نظری در مصوبه کنکوری شورا ایجاد نخواهد شد

درباره «اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی قطعی و نافذ است و دستگاه‌های مربوطه از جمله آموزش و پرورش، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش آموزش و کشور موظف به اجرای مصوبه هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: این تلاش‌هایی که می‌شود در ادامه تلاش‌هایی است که متأسفانه کاسبان کنکور انجام می‌دهند.

وی گفت: فشار می‌آورند تا نهادهای دیگر فضای تجدید نظر ایجاد کنند ولی هیچ تجدید نظری قرار نیست ایجاد شود.(جزئیات بیشتر)

نوبت برخورد با کذابان مسمومیت‌های دانش‌آموزی نرسیده است؟!

بیانیه وزارت اطلاعات در مورد آنچه مسمومیت دانش‌آموزان نامیده می‌شد، وزن ادعا‌های بسیاری از افراد را در خصوص این موضوع مشخص کرد. افرادی از جمع سیاسیون و سلبریتی‌ها بودند که بی هیچ استنادی، فقط نظام و مذهب را متهم کردند. حال که ماجرا روشن شده، وقتش نیست که دستگاه قضایی با این موج دروغ‌سازی مقابله کند؟‌

می‌گفتند مسمومیت دانش‌آموزان، حمله شیمیایی جمهوری اسلامی به مدارس دخترانه است و خلاصه که باز هم «کار خودشونه». این دو ایده البته چندان مورد توجه افکار عمومی قرار نگرفت. تلاش‌های جمهوری اسلامی برای تحصیل دختران چنان در متن افکار عمومی نهادینه شده که باور مسموم‌سازی دانش آموزان به دست همین نظام، سخت می‌نمود. خصوصاً آنکه هیچ انگیزه‌ای در این زمینه موجود نبود. نظام برای نیل به چه هدفی، دست به این کار بزند؟ نظامی که طی چهار دهه موجودیت خود، جمعیت زنان دانشجو را از ۱۹ هزار نفر پیش از انقلاب اسلامی، به یک میلیون و ۶۲ هزار نفر برساند، چرا باید دست به اقدامی بزند که دختران این جامعه را از حضور در محل تحصیل درس بترساند؟! چه سودی برایش دارد؟(جزئیات بیشتر)

اعطای گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای به دانش آموختگان روانشناسی بالینی

دکتر عباس پورشهباز به مناسبت فرارسیدن هفته سلامت، گفت: درنظر داریم، با انجام تمهیداتی، امکان صدور «گواهینامه صلاحیت حرفه ای» را برای دانش آموختگان حوزه روانشناسی بالینی فراهم کنیم.

وی با توجه به ابعاد مختلف سلامت روان، افزود: با تعیین استانداردهای آموزشی و ارتقای ظرفیت های بالینی بخش های روانشناسی مراکز تابعه و ارائه این الگو به بورد تخصصی وزارت بهداشت، سازمان نظام روانشناسی و مشاوره و اخذ مجوز از آنها، امکان صدور «گواهینامه صلاحیت حرفه ای» را برای دانش آموختگان این حوزه فراهم می کنیم.(جزئیات بیشتر)

اقراریان : دانشگاه تهران چشم خود را بر روی برخی قوانین بسته است

 در یکصد و چهل و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران مهدی اقراریان ضمن درخواست از شهردار تهران نسبت به پیگیری تذکرات، اظهار کرد: با توجه به بی ربط بودن برخی پاسخ ها، برآیند رفع تکلیف در این مسیر وجود دارد و شهرداری باید حرمت و حریم تذکرات را رعایت کند و اینگونه نباشد که معاون یا مدیرعاملی صحبتی را مطرح کند و این صحبت ها به گوش اعضا برسد.

رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران با اشاره به تجمع امروز مقابل شورا، خاطرنشان کرد: اینکه افراد در این فضا تجمع داشته باشند معقول و منطقی است و شهرداری باید نماینده خود را میان تجمع کنندگان بفرستد و با افراد صحبت شود.

او در ادامه یادآور شد: ساخت و ساز غیرمجاز در دانشگاه تهران یکی از دوگانه هایی است که بین شهرداری و دانشگاه وجود دارد و دانشگاه تهران نسبت به ساخت و ساز غیرمجاز اقدام کرده است؛ هیچ پشت پرده ای در خصوص شهردار تهران نسبت به این ساخت و ساز وجود ندارد اما دانشگاه چشم خود را بر روی برخی قوانین بسته است.(جزئیات بیشتر)

تغییر تاریخ برگزاری آزمون نمونه‌دولتی/ فرصت مجدد ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس نمونه‌ و سمپاد

 جاماندگان آزمون ورودی مدارس نمونه‌دولتی و سمپاد در شهر تهران تا ساعت ۲۴ امروز، یکشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند جهت شرکت در آزمون ثبت‌نام کنند.

اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در کانال اطلاع‌رسانی‌اش در شبکه شاد از ایجاد فرصت مجدد ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس نمونه‌دولتی و سمپاد و تغییر تاریخ برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: در پاسخ به درخواست مکرر جمعی از دانش‌آموزان و اولیاء مقرر شد که سامانه ثبت‌نام روز یکشنبه، ۱۰ اردیبهشت تا ساعت ۲۴ برای ثبت‌نام جاماندگان فعال شود.

همچنین تاریخ برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی که قرار بود هشتم تیرماه برگزار شود به روز جمعه ۹ تیرماه ۱۴۰۲ تغییر پیدا کرد.(جزئیات بیشتر)

نامه انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ خطاب به رییس جمهور؛
زیرساخت‌ها و بستر‌های لازم برای اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع را فراهم کنید

 انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ در نامه ای به آیت الله رئیسی،رئیس جمهورخواستار فراهم کردن بسترهای مورد نیاز برای اجرای طرح «پزشک خانواده و نظام ارجاع» شدند که متن کامل نامه به شرح زیر است:

احتراماً همانطور که مستحضرید نظام سلامت کشور نیاز به یک تحول ساختاری به صورت جدی دارد که رویکرد و تلاش‌های دولت سیزدهم در تحقق این امر قابل ستایش است. اظهارات متعدد و پافشاری مسئولین ذیربط در بدنه وزارت بهداشت حاکی از آن است که رونمایی و اجرای طرح "پزشک خانواده و نظام ارجاع"، ضرب الاجلی بوده و این شتاب در اقدام نشان میدهد که کارشناسی دقیقی در این زمینه صورت نگرفته است. از طرفی تحلیل‌های کارشناسان و اظهارات متخصصین این حوزه گواهی بر این نکته است. همچنین اجرای آزمایشی طرح مذکور در دو استان فارس و مازندران نویدبخش نبوده و گواه بر آماده نبودن این طرح برای اجرای کشوری به علت ناپختگی و نبود زیرساخت مناسب می‌باشد؛ لذا انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حسب دغدغه و رسالت همیشگی خود مبنی بر صیانت از حقوق ملت شریف ایران در نظر دارد نکاتی را در این خصوص خدمتتان عرض نماید.(جزئیات بیشتر)

کمبود معلم؛ زخمی که آموزش و پرورش را رنج می دهد

 اگر در سال‌های قبل مشکلات معلمان و دغدغه‌هایش بیشتر در اردیبهشت و به مناسبت روز معلم مطرح می‌شد؛ اما در سالی که گذشت روزی نبود که در مورد مدرسه، دانش آموز و مشکلات معلم حرفی به میان نیاید.

یک سال سخت برای معلمان حالا در شرایطی به هفته معلم سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ رسیده است که وزارت آموزش و پرورش با سرپرست اداره می‌شود و معلوم هم نیست عمر این سرپرستی تا چه مدت خواهد بود و از گزینه‌های وزارت خبری نیست.

معاونین این وزارت خانه از آینده فعالیت خود بی‌اطلاع هستند و نمایندگان و کمیسیون آموزش مجلس نیز از دست کم در ظاهر از تصمیم دولت بی‌خبرند و تصمیم دارند در این زمینه پاسخگو نباشند.(جزئیات بیشتر)

اختصاص اعتبار برای فعالیت علمی دانشجوی ارشد و دکتری

 دکتر سید محمودرضا آقامیری در دویست و هفتمین جلسه شورای دانشگاه شهید بهشتی گفت: سال ۱۴۰۱، سال پیچیده و سختی بود. شروع سال با حضوری شدن دانشگاه‌ها پس از یک دوره غیرحضوری بودن به دلیل همه گیری کرونا، آغاز شد. شروع سال تحصیلی جدید در مهرماه هم با التهابات اجتماعی و سیاسی همراه شد که با غیرت و مدیریت مسئولان دانشگاه مشکلات مرتفع شد. از تمام مسئولان و مدیران و همکاران دانشگاه در همه بخش‌ها و واحدها تشکر و قدردانی می‌کنم.

سرپرست دانشگاه شهید بهشتی با ارزیابی عملکرد دانشگاه در برخی حوزه ها در سال ۱۴۰۱ گفت: در حوزه آموزش، فعالیت ها با حضوری شدن کلاس ها پیگیری شد. در حوزه پژوهشی پروژه‌های زیادی انجام شد که برخی از این پروژه ها به پایان رسیده است. در حوزه فرهنگی کارهای خوبی انجام شده و با تغییرات صورت گرفته امیدواریم شاهد رشد و ارتقاء این حوزه به ویژه در مسئله عفاف و حجاب باشیم.(جزئیات بیشتر)

درخواست از دانشگاهیان و متخصصان جهت ارائه پیشنهاد عملیاتی شعار سال

با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۲ توسط مقام معظم رهبری به نام «مهار تورم و رشد تولید» و با هدف تحقق و عملیاتی کردن این شعار، کارگروه تخصصی ویژه‌ای شامل اعضای هیئت علمی، پژوهشگران و متخصصان در سازمان جهاد دانشگاهی تهران تشکیل شده است.(جزئیات بیشتر)

برگزاری « کنکورکار آگاهی» در آبان ماه /مرکز پایش و کنترل مجرمان راه‌اندازی می‌شود

 سردار محمد قنبری رییس پلیس آگاهی فراجا در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح جزئیات عملکرد پلیس آگاهی اشاره و تصریح کرد: استراتژی ما این است که از طریق مجرم به صحنه جرم برسیم.

وی همچنین از راه‌اندازی مرکز پایش و کنترل هوشمند مجرمین و پشتیبانی از عملیات کشف جرم در آینده نزدیک خبر داد.

رئیس پلیس آگاهی کشور با اشاره به عملکرد پلیس در سال گذشته گفت: انهدام ۱۸۶ باند سارق مسلح و کشف ۴۰۲ پرونده زنجیره‌ای با دستگیری ۱۵۹۶ سارق مسلح و کشف ۳۷۲ قبضه سلاح از توفیقات پلیس آگاهی در سال گذشته است.

وی افزود: بیش از ۴۱ درصد پرونده‌های جنایی کمتر از ۴۸ ساعت کشف شده و قاتلان، متجاوزان به عنف و سارقان و زورگیران این پرونده‌ها شناسایی و دستگیر شدند.(جزئیات بیشتر)

اجرای آیین نامه جدید ارتقاء اساتید از سال جاری

هادی خانمحمدی مدیر برنامه‌ریزی آموزشی، نظارت و سنجش دانشگاه علامه طباطبائی گفت: یکی از فعالیت‌هایی که در معاونت آموزشی این دانشگاه انجام می‌شود، امور مربوط به دبیرخانه هیئت ممیزه دانشگاه است که شامل پرونده‌های ارتقا، تبدیل وضعیت و ترفیع سالانة اعضای هیئت علمی است. با توجه به ابلاغیه جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری(عتف) در مورد قانون جهش علمی، ترفیع اعضای هیئت علمی در سال جدید حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: تمهیداتی در مورد اصلاحیه ماده ۵۳ آیین‌نامه استخدامی، مربوط به پایه تشویقی اعضای هیئت علمی که از سوی وزارت عتف به دانشگاه ابلاغ شد و از سال جاری قابل اجرا است، انجام گرفته است و در نظر داریم بخشی را در سامانه مجازی ترفیعات، به این امر اختصاص دهیم.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top